Helgen som var

Halloj!

Passar på att skriva någon rad innan tvättmaskinen blir klar..

Kort summering av helgen:

I fredags på jobbet fick vi beskedet om att SANDVIKS huvudkontor ska flyttas till Stockholm.
Pressreleasen var på fm.. Vi hade blivit informerad om att kommunen samt många chefer hade varit med
på nåt större möte. Man fick ju en knut i magen innan man visste vad det handlade om kan jag säga.
Jag hade räknat med ett MEGA varsel ja. Tack och lov inte. Än iaf..
Inte för att jag tycker att det känns bra att Sandviken blir av med HK, för det tycker jag är väldigt tråkigt,
men det är skönt att det inte blev vad jag förväntat mig.

Jag lämnade min lärling runt 13.00 och stack iväg till "apoteket rödanäsan" och köpte mig tre flaskor vin! MUMS!
Efter det åkte jag och Anneli (en jobbarkompis) till Hilton och tog del av mer information ang. pressreleasen.
Det var lite mer förändringar som skulle ske, men det orkar jag inte dra här.. inte är ni nå intresserad heller
skulle jag kunna tro ;)

När jag och Anneli babblat bort en lång stund efter informationen åkte jag vidare till min mor.
Där väntade jag in Ove som hade köpt med sig pasta från Matkällan i Sandviken. Såå Gott!


På lördagen åkte vi hem till Suz och Lollo för att grilla och käka kräftor.
Vet inte när jag åt kräftor sist, ja innan lördagen då :)

Suz hämtade oss på em och vi åkte hem till henne och korkade upp vinflaskan omedelbart.
Jag hade köpt rosévin, vilket jag nog inte druckit i nyktert tillstånd förr.
Helt ok att dricka. Fast jag tycker ändå att vitt vin är godare.
En kille på jobbet sa att jag skulle blanda rosé med fanta, å det gjorde jag. Inte så tokigt faktiskt.
Å när Suz hörde att jag skulle blanda med just fanta skrattade hon och spelade upp en låt.
"1,2,3 Fanta och rosé"  haha.. Har jag aaaaaaaldrig hört! :) Ful låt :)

Kvällen rullade på och så gjorde folket. Tillslut kom det tillochmed fler J-åsare dit.
Men vi gjorde kväller relativt tidigt. Pappa och hans fru skulle hämta oss och jag ville inte dra ut på
tiden allt för mycket. Var kul att bara få komma iväg och ta ett glas bägge två. Alltid jag som kör annars.

Söndagsmorgon runt 8-9 tyckte min kropp att det var dags att vakna. Hur pigg som helst!
Jag blir aldrig bakis ja, hur jag än gör. Ove var lite segare däremot :)

Vid lunch åkte vi med pappa och Inga-Lill till Årsunda, farmor och farfars grav, och satte en blomma där.
Tänka sig, jag kan fortfarande inte riktigt förstå att dom är borta. Kan komma på mig själv tänka
att jag måste åka och hälsa på dom. Usch, jag saknar dom så otroligt mycket.
Jag älskade dom båda jätte mycket, men hade ett alldeles speciellt band med min farmor.
Det kände vi både hon och jag. Ofta känner jag av henne, trots att hon inte lever i detta jordeliv längre.
Hon är vid min sida och hjälper mig ofta. Min klippa och stjärna. Älskade farmor och farfar....

Ursäkta, tappade tråden en gnutta..

Jo, vi åkte till graven och efter det en runt tur i Årsunda. Pappa berättade en massa om hur det var "förr".
Tro han tyckte det var lite roligt :)

Innan vi åkte hem så åkte vi förbi mamma. Pappa ville gärna träffa mammas hund Baloo.
En "valp" efter pappas hundängel Selma. Sen åkte vi hem och hade filmmys i soffan.

Det var min helg det. Nästa blir klart sämre, för då jobbar jag 12-timmars :( 

Å nyss pep min tvättmaskin att den blev klar. Så det blev ju alldels på pricken.

Hejsvejs så länge! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0